Wednesday, April 30, 2008
نه سال زندان،این تاوان کدامین گناه بود
در پی اعلام خبر پایان محکومیت 7 ساله مهندس طبرزدی کارزار آزادی ایشان مصاحبه ای با دبیر کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی انجام داد که خلاصه آن را در زیر می آوریم
آرسام مصباحی دانشجوی ایرانی ساکن انگلستان با تایید خبر آزادی قریب الوقوع ایشان افزود اینکه خبر آزادی ایشان را امروز می شنویم بسیار تعجب آور است. محکومیت طبرزدی سال گذشته به اتمام رسیده بود اما قاضی حداد خود سرانه وی را بازداشت کرده و اعلام کرده بود مرخصی وی تمام شده است و ایشان را بدون محکومیت جدید به زندان بازگرداند.
این فعال حقوق بشری با ابراز خوشحالی از پایان محکومیت ایشان افزود تاریخ اثبات کرده است تفکرات یک فرد را نمی توان از اذهان عمومی حذف کرد . معتقدم خواست ها و آرمان های مهندس طبرزدی همان خواست توده هاست ودقیقا همان چیزهایی است که این روزها دانشجویان و کارگران خواهان آن هستند. نظام اسلامی به طور حتم نمی تواند با بازداشت و فشار بر فعالین سیاسی و حقوق بشری موجبات سکوت آنها را فراهم آورد.
پایان دوران حبس مهندس طبرزدی به منزله اتمام تلاش برای آزادی زندانیان سیاسی نیست و قطعا تمامی نیروها باید عزم خود را برای دفاع از سایر زندانیان سیاسی به خصوص زندانیان سیاسی در شهرستان ها و زندانیان مظلومی چون بهروز جاوید تهرانی و احمد دانش پذیر جزم کنند.
وی اعلام کرد در دوران حضور در ایران بارها با نمایندگان سازمان ملل در تهران دیدار داشتم و در تمامی ملاقات ها به این ها میگفتم تنها علت بازداشت طبرزدی را از نظام اسلامی سوال کنید. آیا یک فرد باید با راه اندازی یک گروه آن هم بدون انجام فعالیت مسلحانه باید جمعا محکوم به بیش از 20 سال زندان شود؟ مهندس طبرزدی در سری بازداشت های متوالی خود نه سال در زندان بود به واقع هنوز نمی دانم 9 سال زندان تاوان کدامین گناه طبرزدی بود؟ این بی عدالتی محض نقض قانون اساسی نظام اسلامی و نقض مسلم قوانین حقوق بشری بود. در حکم ایشان آمده است در صورت عدم پرداخت جریمه یک میلیون تومانی ایشان باید 67 روز دیگر پس از اتمام محکومتشان در زندان بمانند آیا تحمیل چنین مبلغی به خانواده ای که ماه هاست پدر خود را در زندان می بیند ظلم نیست من کارنامه قوه قضاییه را در پرونده مهندس طبرزدی بسیار تیره می بینیم .
حکم طبرزدی نمونه ی واضح از احکام غیر قانونی بود که متاسفانه تحت تاثیر فشار های وزارت اطلاعات به دستگاه قضایی صادر شده است ما بارها شاهد آن بودیم که دستگاه قضایی نظام اسلامی زیر فشار وزارت اطلاعات احکام خود را تغییر داده است نمونه جدید آن هم در مورد سه دانشجوی دانشگاه پلی تکنیک انجام شد و دیدیم در اقدامی مضحک حکم تبرئه این عزیزان به حکم اولیه برگشت. این نمونه بارز فساد در دستگاه قضایی این نظام است.
مصباحی افزود باید تشکر ویژه ای از نمایندگان سازمان ملل در تهران داشته باشم که به واقع پیگیر این مساله بودند
معتقدم آزادی مهندس طبرزدی نوید بخش آغاز فصل جدیدی از مبارزات مردم ایران برای بدست آوردن حقوق خود می باشد که آن را به کلیه فعالین حقوق بشر تبریک میگویم.
باید تشکر و قدردانی از آقای دکتر امیر کریمی که دراین دوره مسئولیت این کارزار را بر عهده داشتند و حرکتی را که ما آغاز کردیم و متاسفانه بنا به دلایلی ادامه فعالیت در آن مسیر میسر نبود را ادامه دادند .کارزار آزادی مهندس حشمت الله طبرزدی با تشکر از آقای مهندس مصباحی آزادی قریب الوقوع ایشان را به جامعه فعالین حقوق بشر تبریک میگوید.
کارزار آزادی مهندس طبرزدی از کلیه حامیان خود کمال تشکر را دارد و برای این عزیزان آرزوی موفقیت میکند.
11/2/87