Saturday, December 22, 2007
چهل و یکمین روز بازداشت غیر قانونی مهندس طبرزدی
امروز چهل و یکمین روز بازداشت مهندس حشمت الله طبرزدی است . تلاش های خانواده ی طبرزدی برای آزادی وی همچنان بی نتیجه بوده است و مهندس طبرزدی به دلایل نامشخص در زندان اوین بدون محکومیت جدید به سر می برد .
در همان روزهای نخست بازداشت ایشان همگان متوجه شدند دستگاه قضایی نظام در این میان تنها بازیگر عوامل وزارت اطلاعات است و دلیلی برای این بازداشت غیر قانونی ندارد. فساد گسترده در دستگاه قضایی نظام جمهوری اسلامی آنچنان بالا گرفته است که پس از گذشت چهل و یک روز از این آدم ربایی هیچ پاسخی به افکار عمومی در مورد این رفتار غیر قانونی داده نمی شود . به واقع مسئولین قوه قضاییه حرفی برای گفتن ندارند نباید انتظار داشت اعلام شود طبرزدی به دستوروزارت اطلاعات اطلاعات و صرفا به دلیل داشتن کینه از وی در بازداشت است.
بازداشت طبرزدی بیش از هر چیز ضعف سیستم قضایی و روند بی قانون رسیدگی به پرونده های متهمین سیاسی را به رخ کشیده است و از نظامی که هیچ ارزشی برای آزادی و دموکراسی و حقوق شهروندی مردمش قائل نیست نباید انتظار رفتاری غیر از این را داشت . مسئولین دستگاه قضایی جمهوری اسلامی که سنگ بی عدالتی آن از سنگ عدالتش سنگین تر شده است نیز به مانند سایر دستگاه های حکومتی شرافت و انسانیت خود را در پشت سنگر ظلم و جنایت جا گذاشته اند!
کارزار آزادی مهندس طبرزدی از سوی صد ها حامی خود از مسئولین قوه قضاییه سوال میکند به کدامین دلیل طبرزدی در بازداشت است با این که محکومیت وی مدت هاست به پایان رسیده است؟ اگر وی اتهام جدیدی دارد پس چرا تفهیم اتهام صورت نگرفته است و وی همچنان بلاتکلیف در زندان به سر میبرد؟ اگر طبرزدی متهم است چرا اجازه دیدار با وکلای خود را ندارد؟ آیا چهل و یک روز بازداشت در بند عمومی بدون امکانات اولیه رفاهی توجیه ای دارد؟
کارزار آزادی مهندس طبرزدی با اعلام اینکه از نظام جمهوری اسلامی به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد شکایت کرده است اعلام میکند در صورت ادامه این بازداشت غیر قانونی تجمعی را در مقابل دفتر سازمان ملل متحد در تهران به پا خواهد کرد و فریاد نا رضایتی مردم ایران و خانواده های زندانیان سیاسی رابه گوش جهانیان خواهد رساند . از این رو ضمن درخواست از کلیه نهاد های سیاسی و حقوق بشری در ایران و سایر نقاط جهان برای برگزاری چنین تجمعی از ایشان میخواهیم برای دفاع از حقوق بشر و اعتراض به نقض آن توسط نظام اسلامی با هم متحد و هرگونه نظر و پیشنهادی در مورد زمان برگزاری و نحوه برگزاری تجمع دارند را به کارزار آزادی مهندس طبرزدی ارائه کنند.
تاکید میکنیم این تجمع صرفا برای اعتراض به بازداشت مهندس طبرزدی برگزار نخواهد شد ، آزادی کلیه زندانیان سیاسی و عقیدتی و اعتراض به بازداشت های اخیر دانشجویان و فعالین سیاسی در صدر اهداف آن است . بار دیگر از تمامی عزیزان می خواهیم در دفاع از زندانیان سیاسی با هم یکدیگر متحد باشند.
کارزار آزادی مهندس حشمت الله طبرزدی
شنبه یکم دی 1386
-----------------------