Sunday, November 25, 2007
چهارده روز بازداشت غیر قانونی، قانون همچنان زیر چکمه ی قدرت قرار دارد
با اینکه چهارده روز از بازداشت حشمت الله طبرزدی می گذرد متاسفانه همچنان مقامات مسئول در قوه قضاییه هیچ توضیحی در باره ی این بازداشت غیر قانونی نمی دهند .
روند بی قانون بازداشت طبرزدی نشان دهنده ی آن است که در قوه قضاییه نظام جمهوری اسلامی همانند دیگر نهاد های نظام قانون جای خود را به بی قانونی داده است و بازداشت طبرزدی را بیش از هر چیزی می توان به آدم ربایی تعبیر کرد.
آنچه که بیش از پیش در این بازداشت خود را نشان داده است عدم پاسخگویی به افکار عمومی و بیان دلیل مشخص برای فرستادن طبرزدی به زندان آن هم بدون محکومیت قضایی است
چندی پیش در دفتر پیگیری وزارت اطلاعات به طبرزدی اعلام شده بود یا به طور کامل از فعالیت سیاسی دست بکشد یا اینکه به زندان بازگردد. این نشان دهنده ی آن است که وزارت اطلاعات همانند دیگر بخش های جامعه به طور کامل در قوه قضاییه هم نفوذ دارد و توسط عامل خود در دادستانی تهران حکم بی قانون بازداشت طبرزدی را صادر کرده است .
اغراق نیست اگر قضات و مسئولین قوه قضاییه را نایب وزارت اطلاعات بدانیم .درپرونده ی حشمت الله طبرزدی مطمئنا قوه قضاییه تابع نظرات وزارت اطلاعات بوده است.
وقتی قوه قضاییه که عالی ترین مرجع رسیدگی به جرایم است با زیر پا گذاشتن بندهای مختلف قانون چهارده روز فردی را بدون اتهام در بازداشت نگه میدارد نباید انتظار داشت در نظام اسلامی چیزی جز خفقان در انتظار روشن فکران و منتقدین باشد
کارزار آزادی حشمت الله طبرزدی با ابراز تاسف برای مسئولین قوه قضاییه اعلام میکند به اجبار اقدامات خود را در سطحی بالاتر ادامه خواهد داد و از این رو برای آزادی طبرزدی از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد.
در آخر ضمن تشکر از افراد و شخصیت های مدافع آزادی مهندس طبرزدی از تمامی فعالین حقوق بشر درسراسر دنیا می خواهیم بدون در نظر گرفتن تعصبات سیاسی و عقیده ای از کارزار آزادی مهندس طبرزدی دفاع و به بازداشت ایشان اعتراض کنند . مطمئنا شرط رسیدن به پیروزی اتحاد نیروهاست.
کارزار آزادی مهندس حشمت الله طبرزدی
ایران -تهران
چهارم آبان 1386